«Рівний-рівному: освітній простір НУШ»
Консультативний центр
Над методичними наробками працювала творча група вчителів початкових класів Запорізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №100
Марина Гурінок
Наталія Роменська
Лариса Бондаренко
Оксана Власова
Зробіть 5 кроків
1. Прийміть «філософію» НУШ особисто. «Перебудуйте себе»: психологічно налаштуйтеся позитивно до змін.
2. Вивчіть відповідну нормативну базу, зокрема, Державний стандарт початкової освіти, навчальні програми для початкових класів НУШ та порівняйте їх структуру та зміст з новими модельними навчальними програмами для 5-9-х класів.
3. Усвідомте, що і в базовій школі, зокрема, в адаптаційному циклі (5-6-і класи) зміст навчання має відповідати філософії НУШ, тому вивчайте та впроваджуйте нові підходи до організації освітнього процесу, технології, методи, прийоми та форми роботи, які найбільш вдало застосовують вчителі початкових класів протягом І етапу реалізації реформи саме у початковій школі:
✔ створення інтелектуально та емоційно насиченого освітнього середовища на засадах компетентнісно орієнтованого навчання;
✔ упровадження інтегративно-предметної основи моделювання освітнього процесу з пріоритетним використанням проблемно-пошукових, дослідницьких, ігрових методів навчання, медіатехнологій;
✔ застосування інноваційних технологій та методик, які створюють для здобувачів освіти ситуацію самостійного вибору, вияву відповідальності й ініціативності, критичної оцінки й сміливості у прийнятті рішень, здатності співпрацювати в команді;
✔ забезпечення умов для психологічно комфортної взаємодії всіх учасників освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства;
✔ запровадження особистісно орієнтованого навчання: формування індивідуальних освітніх траєкторій для кожного здобувача освіти;
✔ розвиток емоційного інтелекту, формування наскрізних компетентностей та креативних якостей;
✔ створення під час навчальних занять атмосфери сімейної бесіди з використанням, наприклад, методики Storytelling;
✔ формулювання реальних для дитини цілей: вони мають бути високими, але не настільки, щоб школярі не могли їх виконати і через це втрачали інтерес до навчання; кожний «дрібний» успіх здобувача освіти слід
помічати та заохочувати дитину до подальшого розвитку - оцінюйте особистий поступ дитини, мотивуйте дітей, зацікавлюйте їх;
✔ запровадження звичних для школярів форм роботи: ранкові кола та зустрічі, привітання, робота з лепбуками, створення проєктів, робота з LEGO, гейміфікація тощо.
4. В системі методичної роботи в закладі освіти (керівникам): створюйте умови для професійної взаємодії педагогів початкової та середньої школи; плануйте заходи щодо фахового розвитку педагогів з проблеми наступності між початковою та базовою школою задля створення єдиного освітнього простору НУШ:
✔ організація спільних заходів для вчителів початкових класів та вчителів базової (середньої) школи з метою вивчення особливостей роботи в НУШ: спільні засідання методичних об’єднань вчителів, «круглі столи», майстер-класи, педагогічні ради та ін.;
✔ доцільним може бути створення професійних спільнот для різних категорій педагогічних працівників (вчителів початкових класів, вчителів середньої школи, практичних психологів, асистентів вчителя, інших фахівців), через діяльність яких наскрізно проходила б одна, актуальна для всіх мета/проблема; у форматі «рівний-рівному» можна ознайомитися та використовувати досвід, набутий вчителями початкових класів;
✔ відвідування уроків у початковій школі вчителями-предметниками та майбутніми класними керівниками;
✔ ознайомлення з особливостями оцінювання результатів навчальних досягнень школярів тощо.
5. Прислухайтеся до порад вчителів початкових класів. Підтримуйте напрацювання Нової української початкової школи.
Лише комплексне використання всіх нових підходів до організації
освітнього процесу створить можливості для успішної реалізації
реформування сучасної школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар